Tietoa meistä

Suomen neurohoitajien yhteistyö on alkanut jo 1980-luvulla ja virallisesti yhdistys perustettiin vuonna 1996. Yhdistysrekisteriin Suomen Neurohoitajat ry  eli FANN (Finnish Association of Neuroscience Nurses) liitettiin vuonna 1999.

Neurohoitajat työskentelevät akuuteissa neurokirurgisissa ja neurologisissa yksiköissä, kuntoutusosastoilla ja poliklinikoilla. Neurohoitotyötä tehdään myös paljon eri sairaaloiden sisätauti- ja kirurgisilla osastoilla ja terveyskeskusten vuodeosastoilla.

Potilaiden ongelmat liittyvät aivojen ja keskushermoston alueen sairauksiin. Suurimpia sairausryhmiä ovat aivoverenkiertohäiriöt, aivoverisuonisairaudet, aivovammat ja -kasvaimet, sekä MS-tauti, Parkinssonin tauti, ALS, dementia ja kiputilat.

Yhdistyksen 2023-2024 hallitus

PuheenjohtajaJohanna Martin / HUSfann.johanna@gmail.com